INTERRAIL 2005

fransa
belcika
hollanda

8 Haziran Çarşamba...................................................Paris-Brugge

Brugge'deyiz.. Hansel ve Gratel masallarındaki gibi evler var. İnsanlar işine ve okuluna bisikletle gidiyor, Çok kibarlar. Her yer yemyeşil. Hostelimize otobüs ile gidiliyor. yürüyerek ise 15 dk sürüyor. Eşyalarımızı bırakıp yemek için en yakın yere girdik, saat 9 ve sadece spagetti yapabiliyorlar. Ama çok güzeldi.. 6 kişilik odadayım ve 2 kanadalı kız ile kalıyorum.

Brugge 2005

9 Haziran Perşembe......................................................Brugge-Gent

Sıkı bir kahvaltıdan sonra önce brugge'ü geziyoruz. Kiliselerine girip bakıyoruz. gezi motorlarını görüp atlıyoruz. 5,70 € yaklaşık yarım saat sürdü.

Ögleye doğru tren ile Gent'e gittik.Burası Brugge'e benziyor ama daha büyük bir şehir. Burada da motor gezileri var üstelik fiyatı daha ucuz (40 dk. 5 €), ama yapmadık. İspanyol yemeği ararken yolumuza çıkan çorbacıya girdik, çok güzeldi. (4,5 €). Lüpidel marka biralarından alıp nehir kıyısında oturduk (1 €). Bir internet cafeye girip Amsterdam rezervasyonumuza ek yapmak istiyoruz, ama kötü bir süpriz ile karşılaşıyoruz. Biz yaptığımızı sandığımız 2 günlük rezervasyonu da yapamamışız... Epeyce yer aradık, toplam 3 günlük istiyorlar çünki hafta sonu.. Cafeler 6 da kapandığı için 1 saat kadar daha bize zaman tanıdılar, cafede çalışanlar türk ve bizimle çok ilgilendiler.
Tekrar Brugge'deyiz. saat 10 gibi buradaki meydanda ışıklandırılmış binaların fotoğrafını çekiyoruz. Dönüşte su almak için bir markete girdik. Ben türk olduğunu tahmin ederek "Merhaba" dedim, adam çok mutlu oldu, epey konuştuk, hala naif kalmış bir türk..

10 Haziran Cuma................................................................Bruksel

8,30 gibi zor zar trenimize yetiştik. Yaklaşık 1 saat sonra Brüksel merkez istasyonundayız. Mert ile anlaşıyoruz, ben çantalarla istasyonda bekliyorum, o yer bulmaya gitti. 23,5 € ya 10 dk. uzakta bir hostele yerleşiyoruz. 3 € üye olmadığım için ekstra ödedim. Bir cafeden amsterdam hostele yerimizi ayırtıp rahatlıyoruz. Brüksel'de Grand Place diye bir meydan var. oldukça hoş, hareketli bir meydan. Yolumuz yunan yemekleri yapan bir sokağa düşünce Pita denen dürüme benzer sandöviçten yiyoruz (4 €). Öğleden sonra tren ile Atomik ve Mini-Europe'ye gittik. Geç kaldığımız için ikiside kapalıydı.  Akşam U2'nun konseri varmış, herkes bira içiyor, çok kalabalık. Mert'te gitmek istiyor. Dönüşte tramvay ile etrafı seyrederek döndük, eşyaları yerleştirip tekrar dışarıya çıktık. Ben etrafı gezmeye karar verdim, iki kliseye gittim, parklarına gittim, parklardaki ağaçları köşeli budamışlar , fazla yapay olmuş. Geç vakitlerde Avrupa Parlemanto binasını da göreyim dedim, ama oldukça uzakmış vazgeçtim. Mert ise konser için geri döndü, yer bulamayıp dışarıdan ekranda izlemiş. Ben bir bira (1€)ve pita(3 €) alıp meydanda oturdum, çok kalabalıktı, müzik çalan Cezairlilere katıldım, muhabbet ettik. Güzel bir gece oldu..

Masraflar...........................................................................................