INTERRAIL 2005

fransa
belcika
hollanda

22 Mayıs Pazar ......................................................... Sirkeci-Selanik

08.30 da Sirkeci'den Pytion'a trenimiz hareket etti. Gar'a ablam ve kuzenim araba ile getirdi. Yüküm oldukça ağır, ama henüz altında ezilmedim. Yolculuk sırasında tren görevlisi çay içer misiniz diye sorunca kabul ettik. Mert'in nannesinin yaptığı keklerle iyi gitti. Daha sonra 1 er milyon istediklerinde ikram olmadığını anladık.

14.00 Uzunköprü (Kırıkkale), işlemlerimiz ve mola 20 dk kadar sürdü. 70 YTL çıkış paramızı verdik. Bagaj kontrolü sorarak yapıldı. Meriç nehri üzerindeki köprünün bizden tarafı Türk bayrakları ile, diğer yarısı ise Yunan bayrakları ile süslenmiş.

14.30 da Pytion'dayız. Trende pasaportlarımızı alıp beklemede geri verdiler.

16.49 Hızlı tren ile Selanik'e gittik. 6.50 supplement verdik.
23.10 Selanik'teyiz, ama haftasonu dönüşü nedeni ile Atina trenine yer yok. 23.44 trenine de yer yok, gece 02.00 de olan trenede yer yok dediler... olamaz.. Biletimizi Pytion'dayken almalıydık..Sabah trenine bilet alıp garda beklemeye karar verdik. Gar gece 2 ile 5 arası kapatılıyor. Tüm gece açık olan bir kafe var, oraya gittik. Ben uyudum, Mert bekledi, 5 gibi kalkıp gara döndük.

23 Mayıs Pazartesi................................................Atina
08.10 Atina trenindeyiz.. Larisis istasyonunda indik. Hemen yakında olan Pelopones istasyonundan Patras biletimizi Mert aldı, ben eşyalarla bekledim. 4 € supplement verdik. Metroya binip otellerin yoğun olduğu Monastıraki'ye gittik Ancak Maksim otelde yer bulduk.. iki kişi 25 € . Omonia'da bir oteldi. Otelde bekleme salonunda zenci kızlar habire makyaj yapıyor. birkaç otelde bu manzara vardı..!!! Bizim Laleli gibi.

17.00 gibi eşyaları bırakıp Plaka'ya gittik. Akropol'e yakın ve eski evler var.Yürüyerek  Rüzgar kulesi'ne, Müzenin önünden geçtik. Meçhul asker anıtı önündeki askerleri izledik. Gece Plaka'da birşeyler yedik, Türk ve İran'lı garsonla muhabbet ettik. Ben gece ışıklandırılmış Akropol'ü görmek istediğim için uzun yürüyüş yapmak zorunda kaldık. 11.30 da ancak otele döndük.

24 Mayıs Salı.....................................................................Atina-Patras
7 Gibi kalkıp metro ile Akropol'e gittik. Bahçesinde kahvaltılıklarımızı yedik.
9 gibi içine ve müzesine girdik.12 € ya toplu bilet veriyorlar. Parthenon etrafında dolnıp durdum. Akropol müzesine de girdik. Zeus tapınağı ve Hadrian kapısına gittik, 11 gibi hızla otele döndük. Zorla taksi bulduk..
11,47 de tren tam saatinde kalktı. Patras treni hızlı olduğu için 4 € ek ödedik.
15,30 da Patras kıyısındayız.. bayagı erken gelmişiz. Bir kafede exprosso içerek bekledik, sıra ile eşyalarımızı bekleyerek etrafı gezdik. İnformation bulup bilgi ve harita aldık. Bluestar feribotu'na yer ayıttık, vergi 6 € aldılar. Superfast ile aynı ofisi kullanıyorlar ve birgün biri diğer gün diğeri kalkıyor.
18,00 de feribot kalktı. kalabalık değildi. Kendimize güvertede yer ararken birisine nerede kalabileceğimizi sordum "içeride pulman koltuklarda uyuyabilirsiniz" dedi, inanamadım... Sadece feribotta güvertede üşümemek için uyku tulumu getirmiştim. Isıtıcımızla çay yapıp sandöviçlerimizi güvertede yedik. Temiz ve sıcak su bulunca ikimizde banyo yaptık. feribot çok lüks.. Bir ara gezerken kumarhaneye daldık, İkimizde kumar oynamayan tipleriz, ama 5€ luk şansımızı deneyelim dedik. Mert 160 € kazandı, ben 300€ .. inanamadık.. Biraz internete takıldım , ama mouse olmadığı için zorlandım.. pek işe yaramadı. 1/2 saat 5 € ödedim. Saat 12 gibi birsürü sırtçantalı gelip koltuklara yerleşti, İgnomenitsa'dan binmişler.

Masraflarımız:

Maxim hotel............................................12,5 (yarısı)
Metro (5 kez 0,70*5)................................3,5
Patras treni supplement.......................4
Atina marketten meyve.........................1,2 (yarısı)
Plaka'da akşam yemek.........................4,2 (yarısı)
Taksi (istasyona yetişmek için)..........1,2 (yarısı)
Patras'ta alışveriş...................................2 (yarısı)
Hediyelik ..................................................0,6
TOPLAM...................................................58,6 €

www.greekembassy.org...Yunanistan konsoloslugu

Atina'da kaldığımız otel; ucuz idi..